جراحي پلاستيك جراحي پلاستيك .

جراحي پلاستيك

درباره جراحي ليفتينگ صورت

ليفتينگ صورت

جراحي ليفتينگ صورت چيست؟

در جراحي ليفتينگ صورت، با بالا كشيدن و سفت كردن بافت‌هاي افتاده پوست، جواني صورت با ظاهر طبيعي‌تري به آن برگردانده مي‌شود. اغلب گفته مي‌شود كه انجام يك ليفت صورت زمان را به عقب برمي‌گرداند و به بيمار كمك مي‌كند تا شبيه به نسخه جوانتر خود شود. جراحي ليفتينگ صورت، با برداشتن پوست اضافي و افتاده، صاف كردن چروك‌هاي عميق، و بالا بردن و كشيدن بافت‌هاي عمقي پوست، به بيماران كمك مي‌كند تا نه تنها جوانتر ديده شوند بلكه ظاهر بهتري داشته باشند.

دلايل انجام جراحي ليفتينگ صورت

با بالا رفتن سن، پوست شروع به از دست دادن خاصيت ارتجاعي خود كرده و حجم بافت‌هاي صورت نيز تحليل مي‌رود. اين امر، در نهايت منجر به افتادگي پوست اطراف فك، ايجاد چروك‌هاي عميق و شل شدن پوست گردن مي‌شود. هرچند كه اين وضعيت بخشي از فرايند طبيعي پيري است، اما بيماراني كه اين علائم پيري باعث ناراحتي آن‌ها مي‌شود مي‌توانند از ليفتينگ صورت به طور مؤثري براي رفع آن‌ها استفاده كنند. اگر هر يك از شرايط زير را داريد، ليفت صورت گزينه مناسبي براي شما است:

افتادگي پوست صورت و گردنتان باعث ناراحتي و خجالتتان شده
پيراهن يقه اسكي و دستمال گردن را نه از سر رغبت بلكه براي مخفي كردن چروك‌هايتان مي‌پوشيد.
وقتي تصوير خود را مي‌بينيد احساس مي‌كنيد صورتتان شما را خيلي پيرتر از آنكه حس مي‌كنيد نشان مي‌دهد.
احساس مي‌كنيد كه پيري چهره‌تان تأثيري منفي بر روابط كاري و شخصيتان گذاشته است.

با انجام ليفت صورت مي‌توانيد صاحب ظاهري شويد كه خودِ سرزنده و با نشاطتان را بهتر منعكس مي‌كند.
انواع ليفت صورت

جراحي ليفتينگ صورت متناسب با نيازهاي شخصي بيمار انجام شده و جراح پلاستيك تكنيك‌هاي خود را بر همين اساس تنظيم كرده و مورد استفاده قرار مي‌دهد.
ميني ليفت صورت

اغلب، بيماراني كه دچار افتادگي خفيف پوست صورت و اطراف فك‌ها هستند، كانديداهاي مناسبي براي ميني ليفتينگ صورت مي‌باشند. اين يك تكنيك كم تهاجمي‌تر است كه به جراح زيبايي امكان مي‌دهد بافت‌هاي عمقي پوست را با استفاده از برش‌هاي كوتاه‌تري، كه عموماً در امتداد خط رويش موي بالا گوش‌ها و/يا در چين‌هاي طبيعي اطراف گوش ايجاد مي‌شوند، كشيده و سفت كند. بافت‌هاي ساختاري اطراف گونه‌ها، از طريق اين برش‌ها بالا كشيده شده و سفت مي‌شوند تا به اين وسيله افتادگي پوست اطراف فك اصلاح شده، زاويه فكي بهبود يافته، خستگي ظاهري چهره رفع شود و جواني چهره به آن برگردد.

بسته به مورد مي‌توان ميني ليفتينگ صورت را با استفاده از بي‌حسي موضعي و آرام‌بخشي يا بيهوشي عمومي انجام داد؛ جراح زيبايي بهترين گزينه را با توجه به نيازهاي شخصي بيمار توصيه خواهد كرد. با استفاده از ميني ليفتينگ صورت مي‌توان نشانه‌هاي ناخوشايند پيري را قبل از شدت گرفتن مهار كرده و نياز به جراحي‌هاي گسترده‌تر را سال‌ها به تعويق انداخت.
ليفتينگ صورت استاندارد

ليفتينگ صورت استاندارد يا «سنتي» موارد متوسط تا پيشرفته پيري ميانه صورت و گردن را به طور كاملي درمان مي‌كند. اگرچه در اينجا جراحي گسترده‌تر از ميني ليفت بوده و در نتيجه به زمان بيشتري براي بهبودي نياز، در عوض نتيجه به دست آمده نيز قابل‌توجه‌تر است. جراح پلاستيك مي‌تواند، از طريق برش‌هايي كه از پشت خط رويش موي گيجگاه شروع شده و در ادامه از جلوي گوش عبور مي‌كنند (در چين طبيعي اين ناحيه مخفي مي‌شوند) بافت‌هاي عمقي‌تر زير پوست را جابجا كرده و با برداشتن پوست اضافي چين‌ها را صاف كند، افتادگي پوست زير چانه و اطراف فك را حذف كند و جواني طبيعي چهره و گردن را به آن‌ها برگرداند.
جراحي ليفتينگ صورت چگونه انجام مي‌شود؟

نوع دقيق تكنيكي كه دكتر جعفري‌پور در جراحي ليفتينگ صورت استفاده مي‌كند به عوامل مختلفي بستگي دارد، از جمله هدف بيمار از درمان و آناتومي او، ميزان گستردگي ليفت صورت (ميني يا استاندارد) و اينكه آيا اين عمل تنها يا همزمان با درمان ديگري صورت مي‌گيرد.

عموماً ليفتينگ صورت با استفاده از بيهوشي عمومي انجام مي‌شود، اگرچه در برخي جراحي‌هاي محدودتر مي‌توان از بي‌حسي موضعي با آرام‌بخشي استفاده كرد.

بعد از ايجاد برش‌هاي اوليه، پوست از بافت همبند و عضلات زير آن جدا مي‌شود. اين كار به جراح امكان مي‌دهد تا بافت‌هاي عمقي‌تر صورت را جابجا كند، افتادگي پوست اطراف فك را رفع كرده و تكيه‌گاه محكم‌تري براي پوست ايجاد كند. سپس، پوست اضافي برداشته شده و پوست باقيمانده به آرامي روي بافت‌هاي جوانسازي شده صورت قرار داده مي‌شود، تا صورت، بدون اينكه پوست آن بيش از حد كشيده و سفت شود، فرمي صاف‌تر و جوان‌تر به خود بگيرد.
آيا ليفتينگ صورت مي‌تواند پلك‌ها را نيز بهبود دهد؟

گاهي اوقات، افراد از عبارت ليفت صورت براي اشاره به هرگونه عمل جوانسازي صورت استفاده مي‌كنند، و بر همين اساس، بسياري گمان مي‌كنند كه ليفتينگ صورت شامل جراحي تمامي صورت (چشم‌ها، ابرو، گونه‌ها و چانه) مي‌شود. البته، اين موضوع قابل درك است، زيرا چشم‌ها و پيشاني نيز بخش‌هايي از صورت هستند.

با اين حال، در جراحي ليفتينگ صورت تنها روي دو سوم پاييني صورت (گونه‌ها و زاويه فكي) كار مي‌شود.

دليل اين امر چيست؟ اين موضوع تا حد زيادي به تنوع آناتومي مربوط مي‌شود. پوست، عضلات و ساير بافت‌هاي موجود در امتداد ابروها و اطراف پلك‌ها بسيار متفاوت بوده و انجام جراحي زيبايي روي هر يك از اين نواحي نيازمند بهره‌گيري از مجموعه تكنيك‌هايي كاملاً متفاوت از تكنيك‌هاي مورد استفاده در ليفت صورت است.

در بسياري از موارد بيماران ليفت پلك، ليفت ابرو يا ليفت گردن را همزمان با ليفت صورت انجام مي‌دهند، كه البته در چنين مواردي، جراح پلاستيك در واقع دو جراحي متفاوت در يك عمل واحد انجام مي‌دهد. همچنين، بيماراني كه تنها مي‌خواهند پيري اطراف چشم‌ها يا گردن را رفع كنند، عموماً مي‌توانند تنها با يك ليفت پلك يا ليفت گردن، و نه ليفت صورت، به هدفشان برسند.
زندگي بعد از ليفتينگ صورت

اگرچه ليفت صورت عمل جراحي پيچيده‌اي است كه به مهارت خاصي در زمينه جراحي نيازمند است اما براي اكثر بيماران فرايند بهبودي از آن به طور شگفت‌انگيزي سريع است. معمولاً، بيماران ليفتينگ صورت استاندار مي‌توانند بعد از حدود ۲ هفته به فعاليت‌هاي عاديشان برگردند (براي ورزش‌هاي سنگين بايد حدود ۴ هفته صبر كرد)، و طبيعتاً اين دوره براي ميني ليفتينگ صورت كوتاه‌تر است. از آنجا روند بهبودي هر بيمار كمي متفاوت از ديگران است، جراح زيبايي به هر بيمار دستورالعمل‌هاي دقيق و تقريباً متفاوتي براي مراقبت‌هاي بعد از درمان و بازگشت به فعاليت‌هاي عادي مي‌دهد.
نتايج

يكي از دغدغه‌هاي اصلي بيماران بعد از ليفتينگ صورت اين است كه بعد از چه مدت مي‌توانند در انظار ظاهر شوند، كه البته اين موضوع قابل درك است (زيرا در اينجا نمي‌توان مانند جراحي‌هاي سينه يا بدن، محل درمان را با لباس پوشاند).

كبودي و ورم بعد از ليفت صورت يك امر طبيعي بوده و حدوداً دو روز بعد از جراحي به اوج خود مي‌رسد. پس از آن، كبودي و ورم به تدريج كاهش مي‌يابد، طوري كه بعد از ۱۰ تا ۱۴ روز به سختي قابل مشاهده خواهند بود. حتي با اين حال نيز بسياري از بيماران، بعد از حدود يك هفته از جراحيشان تمايلي به بيرون رفتن از خانه ندارند. جراح زيبايي به شما خواهد گفت كه چه موقع مي‌توانيد از آرايش پوششي استفاده كنيد.

در همان حال كه به تدريج در حال برگشتن به فعاليت‌هاي روزمره‌تان هستيد، مي‌بايست از صورتتان نيز در برابر آفتاب محافظت كنيد. تا چند هفته بعد از جراحي، پوستتان نسبت به آفتاب سوختگي حساس‌تر خواهد بود، به علاوه دور ماندن از آفتاب به محو شدن هر چه بيشتر اسكارها كمك مي‌كند. هميشه از كلاهي با لبه پهن و كرم‌هاي ضدآفتاب استفاده كنيد.


برچسب: ، جراحي بيني، جراحي صورت، جراحي پلاستيك، حراحي پلك، ليفتينگ صورت،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۳۰:۳۴ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :